• adblock تم الكشف عن مانع الإعلانات

الإعلانات تساعدنا في تمويل موقعنا، فالمرجو تعطيل مانع الإعلانات وساعدنا في تقديم محتوى حصري لك. شكرًا لك على الدعم ??

أخبار عاجلة

ألوان الوطن | «راحت تقبض من البوسطة ومرجعتش».. اختفاء «سمر» في ظروف غامضة ""

«قولت لها انزلي يا سمر اسحبي لي فلوس من البوسطة عقبال ما اجي من الشغل، ومرجعتش تاني».. هكذا اختفت الأم في ظروف غامضة، وتركت خلفها 3 أطفال بأعمار 5، 3 سنوات، وأصغرهم رضيع بعمر السنة، ولم يترك الزوج والأب سبيلاً فيه أمل للعثور عليها إلا وبحثا فيه، فقد طال الغياب لـ 5 أيام. 

اختفت في «غمضة عين»

خرجت سمر شحات فرج زايد، 24 عاماً، والمقيمة في مركز أبو المطامير بمحافظة البحيرة، يوم الثلاثاء الماضي، حتى تقوم بسحب أموال لزوجها، بعدما هاتفها بضرورة الخروج للبوسطة التي تبعد مسافة صغيرة عن منزلهما: «بنتي فعلًا خرجت ونزلت وراحت البوسطة، بس مسحبتش وخرجت على طول، وده اللي شوفناه في تفريغ الكاميرات بعدها اختفت، فص ملح ودابت، ولا كأنها كانت في البوسطة، ولحد تالت يوم العيد منعرفش هي فين» بحسب والدها شحات فرج. 

792254874d.jpg

فين ماما؟

قام الأب والزوج بتحرير محضر باختفاء «سمر» برقم 3327. يقول الأب، إنها لم تكن على خلافات مع زوجها، وكانت حياتهما مستقرة: «مكنتش بتشتكي من أي حاجة، وكنا قاعدين في اليوم ده مستنينها تيجي لأننا كنا عاملين كحك وبسكويت عشان نديهولها لما تيجي ومجاتش» بحسب الأب.

ويذكر أنه لم يترك سبيلاً ولا منزلًا داخل منطقته إلا وبحث فيه: «كلمنا كل قرايبنا اللي في كل مكان، قولنا يمكن يكون راحت عندهم، ودورنا في أقسام ومستشفيات وبنتي مش لاقينها، ودي ساية وراها عيال صغيرة مش مبطلين عياط كل شوية عايزين ماما، وأنا مش عارف أصبرهم واسكتهم إزاي وأقولهم أمكم راحت فين، مش هيفهموني». 

448f04d087.jpg

تزوجت «سمر» من زوجها منذ 5 سنوات، وحياتهما بين الاستقرار والمشادات الزوجية التقليدية: «أي حد جوه بيته في مشاكل وكانت عادية، لكن في المجمل مسمعناش أي حاجة بينهم أو مشكلة» بحسب الأب، وقد خرج مع زوجها يبحثان عنها وهما يحملان صوراً لها، وقاما بتحميل صورها لى صفحات «فيسبوك» حتى تساعدهم قوة «سوشيال ميديا» في البحث عنها.

| BeLBaLaDy

إخلاء مسؤولية إن موقع بالبلدي يعمل بطريقة آلية دون تدخل بشري،ولذلك فإن جميع المقالات والاخبار والتعليقات المنشوره في الموقع مسؤولية أصحابها وإداره الموقع لا تتحمل أي مسؤولية أدبية او قانونية عن محتوى الموقع.
"جميع الحقوق محفوظة لأصحابها"

المصدر :" الوطن "

اشترك فى النشرة البريدية لتحصل على اهم الاخبار بمجرد نشرها

تابعنا على مواقع التواصل الاجتماعى

السابق بالبلدي : للرجال.. 5 أسرار يجب معرفتها عن النساء 
التالى بالبلدي : ٥ نصائح للحفاظ على العين في الصيف